Åbner du ny synsvirksomhed?

Der er mange ting at holde styr på...

Der er mange bolde i luften, når man starter en ny virksomhed. Mange af af Synsdatas kunder var nye virksomheds- ejere ligesom dig. Vi har god erfaring med, at hjælpe nye virksomheder til at få en god start.

...men din IT-løsning er hurtigt på plads

Synsdata virker på samme måde som f.eks. din netbank. Det betyder, at du ikke skal spilde tid på besværlige installationer og opdateringer. Du logger bare på Synsdata på internettet – og så er du i gang med det samme!

Hvad har du brug for?


Du har kun brug for følgende udstyr:

  • En computer

    Du skal bare kunne benytte internettet, så der er faktisk ikke brug for en særlig kraftig maskine. Vi vil dog anbefale dig, at du investerer i en stor skærm til synshallen, så det er lettere, at se skærmen på afstand. Men du kan sagtens starte med en lille bærbar computer.

  • En printer

    Med Synsdata kan du vælge om du vil printe på fortrykt papir, hvor dit logo og din adresse allerede er trykt. Du kan også vælge at printe på helt blankt papir – så sørger Synsdata for at udskrive dit logo og din adresse for dig på dine synsrapporter og dine fakturaer. Du kan altid skifte til fortrykt papir senere.

  • En god internetforbindelse

Ring – så hjælper vi dig i gang

Vi tror, at du vil blive overrasket over hvor let det er at komme i gang med Synsdata. Men ring til os – så guider og hjælper vi dig til en god start på din virksomhed.

Tidsplan

Det kan gå rigtigt hurtigt

Det sker til tider, at der er virksomheder, hvor muligheden pludselig åbner sig, og at det derfor skal gå rigtigt stærkt. Du KAN være i gang med at syne din første bil i Synsdata, ganske få timer efter at du har kontaktet os første gang. Men normalt ser tidsplanen ud som følger:

En typisk tidsplan

Dag 1 Kontakt os

Når du kontakter Synsdata, fortæller vi dig om opstarten – og indsamler de nødvendige oplysninger. Til at starte med har vi blot brug for dit CVR-nummer og din virksomheds navn.


Vi sender dig herefter vores kontrakt.


DIGITAL SIGNATUR


Hvis du ikke allerede har bestilt en digital medarbejdersignatur til virksomheden er tiden kommet til at få bestilt den. Den digitale signatur skal benyttes til at logge ind i Synsdata-programmet – ligesom den skal benyttes til din kommunikation med Trafik- styrelsen. Medarbejder signaturen skal være af typen: "nøglefil" og kan bestilles hos Nets-DanID


Bemærk at første signatur kræver din underskrift, og der vil derfor gå noget tid med at sende dokumenter frem og tilbage til Nets-DanID. Derudover skal CVR nummeret være på plads før der kan bestilles medarbejder signaturer.

Dag 2 Underskriv kontrakt

Når du gerne vil have adgang til Synsdata, underskriver du kontrakten og sender den retur til os.


Når vi har modtaget kontrakten, starter vi på at klargøre Synsdata. Her skal vi ligeledes bruge synshallens adresse samt det lokationsID som synshallen er blevet tildelt af Trafikstyrelsen. Herudover skal vi bruge virksomhedens logo såfremt du ønsker at vi skal printe det for dig på dine rapporter.


For at kunne lave din online booking skal din hjemmeside være klar. Vi klargør din online booking så den matcher din hjemmeside. Beregn ca. en dag fra du melder din hjemmeside færdig – til vi har din online booking klar.

Dag 3 Klar til start

Vi guider dig pr. telefon igennem opstarten med Synsdata. Afsæt ca. en ½ time til introduktionen og en ½ time til at:


  • Oprette tider i din kalender
  • Tilføje priser til produkterne (synsprodukterne er allerede oprettet for dig)

Herefter er du faktisk klar til at syne.